Üldiselt vahet pole, kus ja kes hooldust teostab, kui hoolduse tegemiseks on vajalikud teadmised, oskused ja vahendid. Kindlasti on autoriseeritud ja koolitatud edasimüüjal kõik see teadmiste ja kogemuste pagas olemas. Hooldus ei ole ainult küünla, õhu- ja kütusefiltri vahetus, hooldus on seadme tõrgeteta tööks vajalikke tegevuste kogum mingi ajaperioodi vältel. Koolitatud ja tasemel oskuste ja teadmistega tehnik suudab tuvastada võimalikke tõrkeid ning eos vahetada, puhastada ja määrida vajalikud detailid.

Milliseid teadmisi on vaja:

  • Kõikide kinni keeratavate detailide pingutusmomendid ning kas, kus ja millist keermeliimi tuleb kasutada
  • Kuhu, millist ja kui palju mingit määret tuleb panna
  • Karburaatori seadistamise põhitõed: mis on ja mida teeb L, H või LA kruvi ning tehase seadistuste saavutamiseks millist neist, millal, mis suunas ja kui palju keerama peab
  • Elektroonilise karburaatori kalibreerimine pärast küünla ja filtrite vahetust

Oskused:

  • Kulumispiiri hindamine lõikevarustusel ning lõikeomaduste taastamine
  • Rikete ennetamine
  • Kõrvalekalded seadme töös
  • Detailide demontaaž ja montaaž õiges järjekorras

Vahendid:

  • Vajalikud abinõud (seadistamiseks, mõõdistamiseks)
  • Vajalikud juhendid ja dokumentatsioon
  • Määrded, liimid, õlid, puhastusvahendid ( sh. vaigulahusti)


Küsimused mida peaksid endalt küsima enne, kui otsustad seadet ise hooldada:

  • Mida ma üldse hooldama peaks?
  • Kas seadme garantii lõppeb, kui ma ise hooldan?
  • Kas ma tean kuidas, mida, millal ja milliseid kuludetaile vahetada, et tõrkeid ennetada?
  • Kas mul on olemas õige tarvikuid (määrded, liimid, abinõud: näiteks kütusefiltri paagist välja tõmbamiseks ilma voolikut vigastamata) hoolduse teostamiseks?
  • Kas ma tean kuidas reguleerida karburaatorit pärast küünla ja filtrite vahetust, mis on tootja poolt ettenähtud pöörete arvud?

Sagedased vead, mida näeme hoolduse tegemisel

  • liiga kõvasti kinni keeratud süüteküünal

See võib tihti lõppeda silindri vahetuse või uue saega. Süüteküünal pingutatakse üle, mille tulemusena rikutakse keere ja mõne aja möödumisel hakkavad gaasid küünlapesast lekkima.

  • valesti paigaldatud filter

Kui õhufilterfilter pole korralikult oma pesas või ei ole lõpuni kinni keeratud, siis võib seade aja jooksul hakata tolmu imema filtri vahelt. Samamoodi võib ka kütusefilter tulla kütusevooliku otsast ära. Kütusevoolik tõuseb kütuse pinnale ja seade ei käivitu enam.

  • valedest töövõtetest tingitud vigastused

Kerge on vigastada näiteks kütusevoolikuid näpitsatega (kui pole õigeid abinõusid). Võib tekkida väga väike auk kütusevoolikusse, mille tulemusena imetakse lisaõhku. Raske diagnoosida ja avastada.
Kui detailid paigaldatakse vales järjekorras võib juhtuda, et kruvide kinni keeramisel puruneb näiteks mootorikate.

Need on kõige sagedasemad vead, mida tehakse. Tihti on kruvidel ja poltidel lihtsalt pead maha keeratud või kruvid pessa katki keeratud, keere üle keeratud või vale pingutusmomendiga keerates detailid pingesse jäetud. Kõik see tähendab üsna peatset kulukuat remonti ja detailide asendamist.